Tips om zakelijk te twitteren (deel 1)

U bent/wilt actief aan de slag met een zakelijke Twitter account. Op deze pagina vindt u tips om zakelijk te twitteren.

Hoe te beginnen:

Een eerste indruk is, zoals bij vele zaken, van cruciaal belang. Zorg ervoor dat uw biografie actueel is. Kies een goede foto of een duidelijke afbeelding (bijv. logo).

Pas de opmaak van de twitterpagina aan aan uw huisstijl, zodat uw pagina herkenbaar is.

Bent u voornamelijk actief op de lokale markt? Leg dan contacten met lokale twitteraars. Er zijn diverse tools die u hierbij kunnen helpen: 1.) Twellow 2.) Tweepz 3.) ChirpCity 4.) Nearby tweets.

Zorg voor duidelijkheid in uw tijdlijn. Wanneer u meer en meer twitteraars gaat volgen gaat uw tijdlijn zich steeds sneller vullen. Het is belangrijk om de juiste twitteraars te volgen en eventuele ruis te verwijderen. Hiervoor kunt u gebruik maken van Tweetdeck of Twitter search.

Tips om zakelijk te twitteren (deel 1)

Gebruik uw klanten- en relatiebestand om relevante twitteraars te vinden. U kunt hierbij ook LinkedIn gebruiken.

Besteed aandacht op vastgestelde tijden (op een dag) aan uw twitteraccount.

Kijk ook eens op de twitterpagina van conculega’s, om te zien hoe zij e.a. aanpakken.

Wat zijn de belangrijkste zoektermen binnen uw vakgebied? Zoek binnen twitter naar deze zoektermen en vind zo interessante twitteraars. Gebruik de link http://search.twitter.com voor deze zoekacties.

Vraag klanten, leveranciers en relaties om u te volgen. Hiervoor kunt u een “volg mij” toe aan e-mail, website en andere communicatieve uitingen.

Houd zakelijk en privé gescheiden! Maak twee twitter accounts aan.

Voorkom dat u als spammer wordt gezien! Zorg dat er een balans is tussen de mensen die u volgt en die u volgen.

Zorg dat u informatie tweet, die uw volgers interessant vinden.

Volg niet iedereen. Beperk u tot personen die u interessant vindt.

Volg belangrijke (invloedrijke) twitteraars binnen uw vakgebied.

Vragen over zakelijk gebruik van Twitter of andere sociale media?

Vragen of opmerkingen over dit bericht, over zakelijk Twitter gebruik of over andere sociale media? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag!